برترین های ایران

در این وبلاک برترین های ایران در حوزه های مختلف قرار داده می شوند

برترین های ایران

در این وبلاک برترین های ایران در حوزه های مختلف قرار داده می شوند

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

در طول سال‌های گذشته صنعت ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات فراوانی شده است. یکی از مواردی که همیشه در کارکرد بیت کوین و ارزهای دیجیتال انتقادبرانگیز بوده است، فرایند استخراج آن‌ها است. در حالی که ارزهای دیجیتال و بیت کوین به نحوی طراحی شده‌اند که غیرمتمرکز باشند، تمرکز سرمایه و تجهیزات فنی مورد نیاز برای استخراج باعث شده که این غیرمتمرکز بودن تا حد زیادی مخدوش شود. انواع مکانیسم‌های توافق جمعی جایگزین الگوریتم گواهی-کار برای ارائه روشی بهتر برای دستیابی به توافق جمعی در شبکه‌های غیرمتمرکز طراحی شده‌اند.

سیستم گواهی-سهم یا سهام یکی از مهم‌ترین مکانیسم‌های جایگزین الگوریتم گواهی-کار محسوب می‌شود که در آن فعالیت استخراج با فرایند استیکینگ ارز دیجیتال جایگزین می‌شود. به این ترتیب کاربران به جای سرمایه‌گذاری روی تجهیزات پیشرفته و تخصصی گران قیمت استخراج، بر روی خود ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هر چه یک کاربر کوین بیشتری در کیف پولی که از این عملیات پشتیبانی می‌کند قفل یا استیک کند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان عامل معتبرسازی بلاک بعدی خواهد داشت. این فرایند علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی استخراج، به مقیاس‌پذیر شدن بیشتر شبکه‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال نیز کمک می‌کند. معامله‌گران ارزهای دیجیتال می‌توانند با نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های خود، بدون این که فعالیت معاملاتی داشته باشند، سود سالیانه دریافت کنند.

منبع: https://clinicsarmayeh.com/what-is-staking/

  • کلینیک جوانه

تحلیل تکنیکال مطالعه رفتارهای بازار با استفاده از نمودارها و با هدف پیش بینی آینده روند قیمت ها می باشد. فراگیری صحیح و اصولی تحلیل تکنیکال نیازمند داشتن مدرس با تجربه می باشد. هدف کلینیک سرمایه از این دوره، آموزش اصولی و دقیق تحلیل تکنیکال به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بررسی بازارهای مالی است. فراگیری اصول به همراه نکات و تجربیات مدرس دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی جناب آقای محسن بابایی می تواند این مسیر سخت و پرخطر را برای شما هموار تر کرده و در نتیجه پیش بینی بهتری از آینده بازارها داشته باشید و با استفاده از نکات معامله گری که در این دوره مطرح می شود در بازارهای مالی کسب سود کنید و زندگی بهتری بسازید.

  • کلینیک جوانه

توکن ارز دیجیتال چیست؟ در محیط بلاکچین، هر دارایی که به طور دیجیتالی بین دو نفر قابل انتقال باشد، توکن ارز دیجیتال نامیده می‌شود. این توکن‌ها از طریق بلاکچین و اغلب اوقات در شبکه اتریوم صادر شده و بسته به خصوصیاتشان طبقه بندی می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند. توکن‌ها می‌توانند مخصوصِ یک بلاکچین باشند، مثل بیت کوین، یا از طریق یک قرارداد هوشمند در یک بلاکچینِ موجود مثل اتریوم میزبانی شوند یا در بستر بلاک چین اختصاصی یک رمزارز صادر و مبادله شوند.

برای ایجاد توکن‌ها باید کمی دانش کدنویسی داشته باشید و بسته به بستری که می‌خواهید برای ایجاد کوین انتخاب کنید، چندین کوینِ مربوط به آن بلاکچین را برای اعتبارسنجی به تراکنش‌های مربوطه هزینه کنید. با این حال صرف هزینه به همین جا ختم نمی‌شود و در حین تراکنش با توکن هم باید کارمزد بپردازید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انواع این توکن‌ها و کاربردهای آن‌ها توضیح دهیم.

تفاوت توکن با کوین

توکن‌ ارز دیجیتال به صورت ارزی است که بلاکچین مخصوص به خود ندارد و روی شبکه‌های مختلف جابه‌جا می‌شود. با این حال کوین، یک بلاکچین اختصاصی دارد. هم توکن و هم کوین انواع مختلفی دارند. از مهمترین و مشهورترین توکن‌ها می‌توان به تتر، چین لینک، دای، آوی و بَت اشاره کرد. در حالی که معروفترین کوین‌ها شامل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ... می‌باشند.

نکته‌ی مهم این است که بیشتر ارزهای دیجیتال، از نوع توکن هستند نه کوین و بیشتر از بلاکچین‌هایی مانند اتریوم استفاده می‌کنند. یک مرجع برای تمایز کوین و توکن، وب سایت کوین مارکت کپ است. بعلاوه اگرچه نحوه‌ی استفاده از این دو یکسان است؛ اما توکن‌ نسبت به کوین، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. به عنوان مثال، کوین‌ها برای امور اقتصادی استفاده می‌شوند اما توکن‌ها را می‌توان برای اهداف مختلف از برنامه نویسی گرفته یا هوش مصنوعی و گیمینگ استفاده کرد.

منبع: https://clinicsarmayeh.com/what-is-token/

  • کلینیک جوانه

اسپرد (investopedia) تفاوت میان قیمت پیشنهاد فروش و قیمت درخواست خرید است. همانطور که می دانید بسیاری از بروکرها از معاملات شما کارمزدی دریافت نمی‌کنند؛ درواقع بروکرها با دریافت اسپرد به جای کارمزد هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند. به این صورت که آنها ارز را به قیمتی بالاتر از قیمتی که خریده‌اند به شما می‌فروشند و به قیمتی پایین‌تر از قیمتی که فروخته‌اند، از شما می‌خرند و از این راه درآمد کسب می‌کنند. دقیقا مانند کاری که صرافی‌های فیزیکی انجام می‌دهند. پس هنگامی که بروکر شما گفت معاملات شما بدون کارمزد است خوشحال نشوید، شما همچنان با پرداخت اسپرد مجبور به هزینه کردن هستید.

اسپرد چگونه محاسبه می‌شود؟

شما به سادگی می‌توانید spread را محاسبه کنید؛ تنها چیزی که نیاز دارید، دانستن قیمت پیشنهادی فروش و قیمت درخواست خرید در هر لحظه است.

به عنوان مثال برای جفت ارز EUR/USD اگر قیمت‌های پیشنهادی فروش  و درخواست خرید به ترتیب ۱.۱۰۵۱ و ۱.۱۰۵۳ باشد، اسپرد ۲ پیپ خواهد بود.

انواع اسپرد در فارکس

بروکرها معمولا به دو شیوه مختلف spread دریافت می‌کنند. اسپرد ثابت و اسپرد متغیر که شناور نیز گفته می‌شود. معمولا بروکرهایی که به عنوان بازارساز یا اصطلاحا با مدل میز معاملاتی فعالیت می‌کنند از نوع ثابت استفاده می‌کنند و بروکرهایی که با مدل میزغیرمعاملاتی فعالیت می‌کنند، از نوع شناور استفاده می‌کنند.

منبع: https://clinicsarmayeh.com/what-is-spread/

  • کلینیک جوانه

سماق و ماست به دلیل اینکه جزء ترکیبات غذایی طبیعی در سبد غذایی است؛ طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در ادامه لیستی از فواید این ترکیب را برای شما خواهیم نوشت:

خواص ماست و شوید و سماق برای سلامت روده ­ها بسیار مفید واقع می ­شود.

ماست به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از کلسیم و پروتئین در سلامت استخوان بسیار تاثیر گذار است.

همچنین دو ماده غذایی ماست و شوید به دلیل تاثیر در کاهش وزن طرفداران زیادی به خصوص از سوی ورزشکاران دارند.

خوردن ماست با سماق همچنین به دلیل:

  • پیشگیری از دیابت
  • جلوگیری از پوکی استخوان در زنان باردار
  • کنترل فشار خون
  • کنترل قند خون

بسیار چشمگیر است. شاید عجیب به نظر برسد، اما طعم نیز می­تواند جزء خواص یک ماده غذایی به شمار آید. طعم ملس و دلچسب این ترکیب نیز جزء خواص خوردن ماست با سماق است. چرا که یک ترکیب بدمزه طرفداران چندانی را به خود جذب نخواهد کرد.

از دیگر خواص ماست این است که چربی ­های اضافی را نابود میکند. به همین خاطر از آن برای کم کردن وزن استفاده می­شود.

خوردن ماست با سماق به دلیل جلوگیری از پوکی استخوان بسیار چشمگیر است.

منبع: https://salamatim.com/blog/eating-yogurt-sumac/

  • کلینیک جوانه
در این مقاله می خواهیم چند فروشگاه اینترنتی که در زمینه ی تولید و عرضه ی محصولات ارگانیک از جمله عسل طبیعی بسیار موفق عمل کرده اند را به شما معرفی کنیم.
سایت سلامتیم:
فروشگاه اینترنتی محصولات طبیعی سلامتیم (salamatim.com) که به تازگی فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی و اینترنت شروع کرده است بیش از یک دهه است که در زمینه ی فروش و تولید محصولات ارگانیک منطقه ی خوش آب و هوای سردشت فعالیت می کند. همه ی ما می دانیم که محصولات طبیعی و ارگانیک سردشت از جمله عسل و سماق زبان زد خاص و عام هستند. همه ی عسل های موجود در این فروشگاه دارای برگه ی آزمایش و ضمانت بازگشت وجه می باشند. در منطقه ی سردشت به دلیل وجود تعداد بالای درخت سماق، معروفترین عسل نیز همان عسل سماق می باشد که دارای خواص درمانی فوق العاده بالایی می باشد.
هدف از راه اندازی فروشگاه آنلاین سلامتیم ارائه محصولات کاملا طبیعی و ارگانیک و خرید بدون واسطه و مستقیم مشتریان از زنبورداران و کشاورزان سردشت بوده است.
هدف از راه اندازی فروشگاه آنلاین سلامتیم ارائه محصولات کاملا طبیعی و ارگانی و خرید بدون واسطه و مستقیم مشتریان از زنبورداران و کشاورزان سردشت بوده است.


سایت آهوتا:
این سایت فعالیت خود را در زمینه ی تولید و پخش عسل های طبیعی منطقه ی خراسان شمالی از سال 95 شروع کرده است و نیاز مشتریان را در زمینه ی خرید عسل طبیعی، ژل رویال، گرده گل و یا بره موم برطرف کرده است.
سایت دهچی:
مجموعه ای است از دوست داران عسل و تولید کنندگان این ماده ی دارویی هستند که عسل های طبیعی را بصورت خام و گرما ندیده در اختیار مشتریان قرار می دهند، و توانسته اند محبوبیتی در بین مصرف کنندگان بدست بیاورند.
سایت روستایی:
یک فروشگاه آنلاین محصولات روستایی و طبیعی است و محصولاتی که اغلب در روستا و شهرستان‌ها پرورش می یابند را بدون واسطه و بطور مستقیم در اختیار مشتریان قرار می دهند.
سایت عسل کوهی:
فروشگاهی مطمئن برای خرید عسل طبیعی و عسل ارگانیک است که توانسته است عسل های گون، وحشی، اکالیپتوس را با کیفیت بالایی در اختیار مشتریان قرار دهد.
سایت عسلکده:
این فروشگاه تمرکز خود را به تولید عسل های طبیعی منطقه ی خراسان شمالی اختصاص داده است. و از معروفترین عسل های این فروشگاه می توانیم به عسل اسطوخدوس، عسل گشنیز اشاره کنیم.
سایت هانیلی:
هانیلی قصه تلاش زنبورداران صادق و متعهدی است که تلاش می کنند با حذف واسطه ها، عسل طبیعی و خام را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان بگذارند.
سایت ایران عسل:
این فروشگاه آنلاین محصولات و فراورده های متنوع زنبورعسل را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در دسترس مردم قرار می دهد. سایت ایران عسل، تمامی محصولات باکیفیت از برندهای تولید کننده معتبر را خریداری و با بهترین قیمت عرضه می کند.
سایت دیجی عسل:
فروشگاه اینترنتی دیجی عسل، حدود سه دهه است که اقدام به فروش عسل های طبیعی منطقه ی دماوند کرده است. این فروشگاه در زمینه ی پاسخگویی به سوالات مشتریان بسیار خوب عمل کرده است.
  • کلینیک جوانه

روزانه شاهد انقلاب و تحول های بزرگی در زمینه ی ساخت گوشی های هوشمند هستیم که یکی از موضوعات و نکات مهم آن، دوربین های آنهاست که بسیار مورد توجه کاربران و مصرف کنندگان قرار می گیرد. در سال 2018، هواوی (huawei) به اولین شرکتی تبدیل شد که برای ساخت گوشی سه دوربینه اقدام کرد و توانست گوشی P20 PRO را به عنوان اولین گوشی سه دوربین جهان معرفی و به بازار عرضه کند. اما سوال اینجاست که 3 دوربین در گوشی چه کاربردی دارند و این لنزها در زمینه ی عکاسی چه کمکی به ما خواهند کرد؟

در سال های گذشته ما شاهد رونمایی از دوربین های دوگانه در گوشی ها بودیم که توانست تحول بزرگی را در ساخت گوشی های هوشمند به وجود آورد. دوربین های دوگانه در گوشی های مختلف متفاوت عمل می کنند و این امر نیز به سبب لنز دومی است که در کنار دوربین اصلی قرار می گیرد و این لنز می تواند سنسور عمق، monochrome، سنسور فوق عریض یا Telephoto باشد که هر یک نیز عمل منحصربفرد خود را دارند. به همین رو شرکت ها در جهت انتخاب لنز دوم برای قرارگیری در کنار دوربین اصلی گوشی، کار بسیار سختی داشته اند که این امر نیز سبب شد تا شرکت هواوی در سال 2018 برای ساخت گوشی 3 دوربینه اقدام نماید.

منبع: https://atrinkala.com/blog/use-triple-cameras-on-phones/

  • کلینیک جوانه

ارزش غذایی انگور سیاه

به صورت کلی، ارزش غذایی انگور سیاه به ازای هر فنجان:

  1. حدود ۹۶ کالری
  2. ۱۶ گرم کربوهیدرات
  3. کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی
  4. فاقد پروتئین
  5. ویتامین A
  6. ویتامین C
  7. کلسیم
  8. آهن

 افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد. برخی از پزشکان عقیده دارند که آب انگور تازه نوعی شیر با منبع گیاهی است که مواد غذایی آن به مراتب بیشتر از شیر حیوانی است.

مویز، نوعی میوه است که با خشک کردن انگور بدست می آید. مویز به اصطلاح نوعی کشمش است که از انگور سلطنتی (انگور شانی) تهیه می شود.

منبع: https://salamatim.com/blog/black-grape/

  • کلینیک جوانه